Rabu, 11 April 2012





Promosi HEBAT 2014! Kini CIMB Islamic Bank telah menyediakan beberapa Skim Pinjaman Peribadi yang disediakan khas untuk Kakitangan Kerajaan. Selain menyediakan kadar faedah yang terendah dipasaran skim pinjaman ini amat mudah dan pantas.

Impian direalisasikan dalam masa 24 jam!!!

Para pelanggan mempunyai pilihan untuk memilih salah satu dari pakej yang telah disediakan.

*PEMBIAYAAN PERIBADI AWAM-i (khas untuk Kakitangan Kerajaan)
1) Rate : 5.25% flat rate
    Tempoh Pinjaman : 1 tahun - 10 tahun (maksimum)
    Jumlah Pinjaman : RM1,000 - RM200,000 (maksimum)
    Gaji Pokok + Elaun Tetap : RM3,000 ke atas sahaja

2) Rate : 5.50% flat rate
    Tempoh Pinjaman : 1 tahun - 10 tahun (maksimum)
    Jumlah Pinjaman : RM1,000 - RM200,000 (maksimum)
    Gaji Pokok + Elaun Tetap : RM2,999 ke bawah sahaja

Untuk maklumat lanjut sila hubungi, sms atau email saya segera!

Cepat! promosi hanya sah sehingga 30 Disember 2014!

272 ulasan:

  1. apa maksud proses kelulusan 24 jam dan total proses 4 hari bekerja?

    BalasPadam
    Balasan
    1. 'approval' dlm masa 24jam.contoh jika submit pada hari ini maka keputusan utk lulus atau reject sesuatu permohonan sudah boleh diketahui kpd keesokan hari.total proses bermaksud duit masuk kedalam akaun simpanan pelanggan.

      Padam
    2. S3karang ni ada tak pl bayaran balik tuk tempoh 20thn?

      Padam
    3. SLM,sy ada apply loan khamis' sabtu dpt SMS Dari cimb' loan DLM proses,adakah loan lulus'tq

      Padam
    4. Salam...sy nk loan 10k...gj brsih rm1100...

      Padam
    5. Klu kerja swasta contoh dekat DANGA BAY SDN BHD.JB BLEH APPLY X?

      Padam
  2. Salam Syah...

    Thank you So Much. Perkhidmatan anda dan Cimb yang terbaik.
    Proses yang cepat. Kadar yang terendah 4.18% walaupun untuk 20 Tahun jika dibandingkan dengan bank-bank yang lain.

    Terima kasih skali lagi kerana banyak membantu.

    Ikhlas dari saya./Nazri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih En.Nazri,
      Jika ada sebarang masalah atau kawan2 yg berminat untuk memohon pinjaman sila inform saya.

      Padam
    2. Basic 900 lyakx untuk buat prsonal loan bg pkrja swasta

      Padam
    3. Salam. Blh sy tahu apa dokumen yg diperlukan

      Padam
  3. kalau jawatan sementara,layak atau tidak untuk buat pinjaman?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Minta maaf. Jawatan Sambilan dan Kontrak tidak layak untuk memohon. Hanya jawatan tetap bekerja 3 bulan keatas sahaja layak memohon.

      Padam
    2. Jawatan tetap tapi gaji pokok 900,tapi swasta layak ke..kalau boleh nak bt pinjaman 10ribu untuk perkahwinan

      Padam
  4. salam cik syah, kalau my hubby nak apply semula loan bole ke? coz yg lepas ade reject lh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh..untuk kira kelayakan loan boleh email kpd saya payslip yg terbaru @ sms kepada saya Jumlah Gaji + Elaun Tetap dan Jumlah Potongan Gaji.

      Padam
  5. jika kakitangan kerajaan berkhidmat kurang 3 bulan,,layak memohon x????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekurang-kurangnya mestilah berjawatan tetap dan telah bekerja 3 bulan keatas.

      Padam
  6. Saya bekerja di Perbadanan Kemajuan Kraftangan Malaysia. nak semak kelayakan permohonan. saya da sms pada encik semalam, blum peroleh ape2 info lagi.. nak tau layak ke tak & brape max bole wat....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila hubungi saya semula untuk maklum balas yg pantas.
      h/p : 017-209 5300

      Padam
  7. lepas Aqad, berapa lama duit akan masuk dlm akaun?

    Deens

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selepas aqad esoknya akan terus masuk duit ke dalam akaun simpanan CIMB.

      Padam
  8. En shahrizan,kat maner saya bole tgk jadual bayaran balik ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila klik 'klik disini' di bahagian jadual bayaran balik.utk melihat jadual yg lebih jelas klik sekali keatas jadual.

      Padam
  9. salam nak tanya saya baru lepas buat overlap bulan lpas.. boleh ke kalo saya nak buat loan lg??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika overlap CIMB to CIMB syarat mesti sudah sekali potongan. Jika bank lain to CIMB hanya perlu dapatkan full settlement statement dari bank yg berkenaan.

      Padam
  10. Salam,

    Saya bekerja dengan mcis zurich berhad. Gaji lebih 3k. Layak apply x.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anda layak untuk apply Pembiayaan Peribadi Cash Plus-i

      Padam
  11. Untuk makluman semua, tempoh pemprosesan terkini hanya 4 hari bekerja sahaja. 2 hari untuk approval,hari ke 3 akad dan hari ke 4 duit akan masuk kedalam akaun.

    BalasPadam
  12. en syah...ccris ctos bris semua disemak ke??

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau ade ccris lebih dr 2 bln mcmne...layak ke

      Padam
    2. Boleh tp mesti bkn rekod ccris dgn CIMB.

      Padam
  13. Staf lembaga perindustrian kayu malaysia msuk list x?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Staff Lembaga Perindustrian Kayu Malaysia layak untuk memohon. Utk keterangan lanjut boleh hubungi saya.

      Padam
  14. Bro...nk tnya...klu staf kem kesihatan dah posting pergi manjung tp fail gaji still di hospital sg buloh...borang bpa dan pengesahan majikan semua sapa kena sign? Hospital sg buloh @ hosp manjung??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam kes sebegini, semua borang dan document mesti disahkan oleh hospital yg baru iaitu hospital manjung. Mesti sertakan sekali arahan transfer letter yg menyatakan telah diarahkan bertukar dr hospital sg. Buloh to hospital manjung. Perkara begini biasanya terjadi apabila unit gaji lambat utk menguruskan pertukaran unit bayaran dr hospital lama kpd hospital yg baru.

      Padam
  15. hi. saya baru bekerja 22/10/2012,kakitangan kerajaan, kementerian kesihatan malaysia, gaji bersih 2.6k boleh memohon ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anda layak memohon jika sudah bekerja sekurang2nya 3 bulan keatas.utk pengiraan kelayakan loan sila email kpd saya payslip yg terkini.

      Padam
  16. Syarikat perumahan negara berhad boleh memohon ke ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh.untuk maklumat lanjut sila email kpd saya payslip yg terkini.

      Padam
  17. Assalamualaikum. Saya nak pinjam tetapi umur sekrang 55 tahun ada lima tahun lagi nak pencen (Seorg Pensyarah - kerajaan) Gaji kasar RM 8,990. bersih RM 6,990. Terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anda masih layak untuk memohon. Tempoh pinjaman berdasarkan kepada umur pencen.

      Padam
  18. salam...

    kalau kakitangan pos malaysia (it department)boleh buat pinjaman ni ke??? jawatap tetap tp masih dalam tempoh percubaan sbb baru 3 bln kerje.

    p/s:- klu ade ccris dgn eon credit boleh mohon x???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua kakitangan Pos Malaysia layak memohon pinjaman ini kecuali Postman sahaja yg tidaj layak utk memohon.
      Ccris mestilah tidak lebih dari 3 bulan.

      Padam
    2. Aslm,,nak taw komen syah knp kakitgan pos Malaysia jwtan posmen x layak mohon sdangkn jwatan sudah tetap selama 3 thn,Dan jika di kira dari pendapatan gaji posmen adalah mampu untuk membayar balik pinjaman,tq.

      Padam
    3. Memang syarat yg telah ditetapkan oleh pihak CIMB Bank. Bukan sahaja posmen malah Pembantu Rendah Am atau Pekerja Am juga tidak layak untuk memohon. Jika pihak CIMB Bank buka utk jawatan tersebut dimasa hadapan saya akan beritahu.

      Padam
  19. salam... boleh list kan x glc yg terpilih??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada banyak senarai GLC yg layak utk memohon. Utk kepastian sila sms @ email saya.

      Padam
  20. Saya krj LHDN. Nak buat overlapping baki loan Public Bank RM88.1K. Gaji kasar + elaun cola + elaun perumahan RM5K. Potongan bulanan loan tu RM923. Saya layak tak mohon pinjaman ni?

    BalasPadam
  21. Gaji pokok saya RM2100...potongan biro angkasa dah RM900... Boleh lagi tak buat loan?? Klu boleh rate aper??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anda layak utk dapat rate 3.88% flat rate. Utk pengiraan kelayakan loan sila hubungi saya segera.

      Padam
  22. salam.. gaji saya RM4236.. potongan angkasa RM2389. Berapa kelayakan jumlah max sy boleh pohon dan berapa rate dikenakan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anda layak utk dapat rate yg terendah dipasaran 3.65%. Utk pengiraan kelayakan pinjaman sila email payslip yg terkini beserta no.hp kpd saya.

      Padam
  23. salam,,,pekerja sambilan di kerajaan,,,tetapi gaji saya 900 sebulan,,,blh x saya buat pinjaman

    BalasPadam
    Balasan
    1. Minta maaf. Pinjaman ini hanya khas utk berjawatan tetap sahaja.

      Padam
    2. Bro saya nak buat personal loan..ade watsapp?

      Padam
  24. Salam..
    Saya nak tanya, isteri sy ada buat loan dgn mbsb dia kerja kat unikl(HR) staf biasa. Gaji 1500 jumlah sume skali. Dia da buat loan kali pertama 20k n kedua 65k... klu nk buat lagi loan dgn pakej ni boleh ke? Baki gaji skrg 8ratus setelah potongan loan mbsb. Byran ikut potongan gaji... layak ke? Klu layak n boleh mcm mn nk buat.
    Terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Untuk pengiraan yg lebih tepat sila email kpd saya payslip yg terkini.

      Padam
  25. Assalam. Sy ada buat pjaman dgn cimb sektor awam-i sbyk 17k. Sy nak overlap leh ke? Pls email me - aini0402@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ok. Saya dah email maklumat pinjaman secara detail.

      Padam
  26. Kerja sebagai tech tetap di Prasarana Negara Berhad.
    Gaji RM1400 tak masuk OT.
    Belum ada loan mana mana. Boleh mohon? Berapa tempoh masa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syarat kelayakan pinjaman untuk Cash Plus(swasta) gaji pokok+elaun tetap mesti 2k keatas. Jika anda memenuhi syarat berikut sila hubungi saya segera.

      Padam
  27. Salam...saya seorang kakitangan kerajaan .gaji 5560..potongan 2187. gaji bersih 3372. layak tak saya buat pinjaman ni.Satu lagi jika bank pembayar gaji cimb boleh tak buat bayaran mll potongan bank saja bukan mll angkasa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anda layak utk memohon pinjaman sebanyak 50k utk tempoh maksimum 10 tahun (terma&syarat). Utk kakitangan kerajaan bayaran balik pinjaman hanya melalui potongan Biro Angkasa sahaja. Jika berminat sila hubungi saya segera utk tindakan lanjut.

      Padam
  28. Sy kkitngan krjaan brgaji brsih rm 2026..brpakah amaun max yg sy bole mohon?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Untuk pengiraan kelayakan loan sila email kpd saya payslip yg terkini.

      Padam
  29. salam..sy bekerja dgn maxis..blh ke apply

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh..syarat gaji kasar mesti 2k ke atas dan berjawatan tetap.

      Padam
  30. "permohonan anda masih dalam process.kami akan memaklumkan keputusan permohonan anda di dalam masa terdekat.terima kasih.CIMB Bank." bank dah submit la loan tu ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yer betul. CIMB akan update setiap process dan approval by sms.

      Padam
  31. Promosi hujung tahun 2013 untuk ASB Loan CIMB Bank. Promosi BLR -1.65% dan tempoh pinjaman sehingga 30 tahun!!! Cepat jangan ketinggalan untuk pelaburan masa hadapan anda yang terjamin!!!

    BalasPadam
  32. salam...sy nk tnya sy krja driver lori dn berjwatan tetp,msalhnye skg gji sy x smpy rm2ribu,paling dpt pn cma rm1800 or rm1600.jd sy nk tnya bley x sy dpt pnjaman pribadi nie?jika dpt brape jumlah yg bley sy buat pinjam?ini sje soklan sy..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Minta maaf. syarat utama untuk loan gaji kasar mesti 2k keatas.
      Gaji Kasar = Gaji pokok + elauan tetap (overtime @ claim x dikira)

      Padam
  33. as salam encik. sy nk tny gji kasar 2k++ maximun berape bleh dpt utk Pembiayaan Peribadi Cash Plus i ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kiraan 8 kali gaji. Contoh jika gaji kasar RM2,000*8 = RM16,000

      Padam
  34. Salam.... sy pernah buat loan dgn cimb tp dah abis awal thn 2013.... boleh ke sy mohon semula loan? Sy pekerja swasta...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh,sila hubungi saya untuk dapatkan borang permohonan.

      Padam
    2. Bagaimana mahu menghubungi tuan?atau whatsapp saya 0148523370 emal anip_pece@yahoo.com

      Padam
  35. Assalam en.shah....sy bkje di bwh kmntrian kshtn mlysia dan baru berkhidmat pd 9.9.13.gaji pokok+elaun=2.5k.sy nk tau smaada sy sdh lyk utk bt personl loan @ tidak?trma ksh ye en krn mmbntu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anda layak untuk memohon. Syarat asas mesti cukup 3 bulan bekerja dengan jawatan tetap.

      Padam
  36. Kadar dividen ASB pada tahun 2013 ialah 7.7% dan kadar bonus ialah 1.0%. Jumlah total yang diperolehi untuk pemegang saham ialah 8.7%. Jangan lepaskan peluang untuk melabur secara bijak dengan Pembiayaan ASB CIMB Bank! Untuk maklumat lanjut sila hubungi saya.

    BalasPadam
  37. kalau dh pernah loan kat bank lain & skrg dlm proses pembayaran tp nak loan dr cimb islamic boleh tak? sya kerja sbg chef slma 2 thn lbh kat 1 company ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh.sila send kepada saya alamat email untuk mendapatkan borang permohonan dan jadual bayaran balik.

      Padam
  38. Berapa umur minimum yg layak memohon ?

    BalasPadam
  39. Salam.. sy nk tnye.. sy kje sbgai polis bantuan dan sy dah bkje slame 2tahun..gaji bersih sy 900..layak x sy utk memohon?

    BalasPadam
  40. Boleh e mel jadual bayarab balik cimb, syukran

    BalasPadam
  41. salam, bos, nak tanya. law kerja kontrak tetap, dengan gaji 2 x sebulan, tetapi besic per jam, boleh ke buat loan?? purata sebulan dlam 4k..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya untuk jawatan tetap sahaja.

      Padam
    2. Salam...cmna sy nk send pay slip...blh tlg cek kn dulu? Whatsapp ada x ayah?

      Padam
  42. berapa lama nk tggu jawapan layak atau tidak???

    BalasPadam
    Balasan
    1. untuk mendapatkan borang permohonan sila sms kepada saya email address anda.

      Padam
  43. cmneer nk email n contact en syah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Email : muhamadsyahrizan@gmail.com
      hp: 017-2095300

      Padam
  44. En syah...please advise ur contact no or email...

    BalasPadam
  45. En sy keja produa.keja tetap.gji sy sbulan 1400.tp sy takde komitmen.brapa ribu sy blh loan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. layak loan 14k. untuk mendapatkan borang permohonan dan jadual bayaran balik sila hubungi saya segera.

      Padam
  46. encik, suami saya bekerja sendiri dan kami ingin membuat personel loan. kami tinggal disekitar puchong. bagaimana cara?

    BalasPadam
    Balasan
    1. sila sms saya email address untuk mendapatkan borang permohonan.
      017-2095300

      Padam
  47. En shah sya nk tnya sya nk buat loan cimb dlm 6k kejs swasta gaji rm2400 ada loan kereta dgn asb...bayaran xpenah miss..cuma just lmbt seminggu jer tp byar setiap bulan xpenah miss nk buat deabb nk byar asb loan setahun terus

    BalasPadam
  48. Sya kje swasta..gaji 14++ bersih..kje da 8thn..bole mohon ke..susah btol la nk cri tmpt yg wat loan..adoii...

    BalasPadam
  49. Bank skng nie semua utk kerajaan je... ape2 kerajaan mesti diutamakan walaupon blcklis, ccris n ctoss bagai.. swasta langsung x diendahkan.. cmne la rmai yg x terjerat dgn ahlong... mcm aku terpaksa la bersabar smpai la dpt loan.. da byk kli kne tpu dgn penipu/ pengkhianat bngsa sndri.. slps dpt duit trus ilg.. mne lg glongan swasta yg btl2 memerlukan loan nk buat lg.. emmmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. untuk maklumat lanjut sila hubungi saya. mungkin saya boleh membantu.

      Padam
  50. nak tanya proses utuk stop payment personal loan i awan...makan masa berapa lama....

    BalasPadam
  51. Tumpang tanya..saya ad buat loan dlm 5k dngan cimb xpress..boleh x sy byar lump sum kurang dari tempoh satu bulan dri tarikh pnjaman dbuat..kadar faedah rebat bank dkire mcm mane?total yang sy kena jelaskan berapa?

    BalasPadam
  52. .saya da bekerja di sektor swasta selama 2 tahun..tapi pada januari 2014..gaji saya telah dinaikkan dari 2.5k ke 4.5k dah siap tolak kwsp..boleh ke saya buat pinjaman mengikut gaji yg baru walaupun baru 2bulan..? Berapa nilai maksimum saya boleh mohon? Terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh.sila sms (017-2095300) kepada saya email address anda untuk dapatkan borang permohonan, jadual bayaran balik dan senarai dokumen yang diperlukan.

      Padam
  53. En.sye dah buat loan dgn bank rakyat...
    Boleh x kalau saye nak buat yg terbaru kat cimb?

    BalasPadam
  54. boleh email saye tak ?
    arynamie92@yahoo.com

    BalasPadam
  55. Assalamualaikum, suami saya baru membuka kedai makan minggu ni , pernah blacklist loan kereta dan dah selesaikan pada tahun 2007 klu xsilap.. Selepas itu tiada lg loan dibuat.. Berapa lamakah masa diperlukan untuk membuat loan sekirnya perniaggan baru dimulakan??

    BalasPadam
  56. Assalam encik, untuk anggota tentera bleh apply x personal loan dgn cimb?

    BalasPadam
  57. En shah bole ke kalau sy nak buat loan.. basic sy 1.8k + elaun ada la slm 2.1k kerja da setahun.. tapi masalahnye gaji sy cash..

    BalasPadam
  58. Salam, Saya bekerja di sebuah hotel,gaji basic ialah RM1877,biasalah kerja hotel mesti ade overtime dan public holiday pun berbayar,adakah pengiraan status pinjaman berdasarkan basic sahaja?adakah saya layak?sekiranya layak,berapa maksimum yang saya boleh dapat?terima kasih.

    BalasPadam
  59. Nak tanye, , boleh ke buat loan nk pinjam dlm rm5,000 dgn gaji rm1500 keatas,

    BalasPadam
  60. saya nak pinjam 5k penah buat loan cimb sebelum ni.bulan 7 ni last bayar,basic 1960 kasar 2400 boleh tak saya pinjam.g cimb senawang dia bagi borang 24 % interest

    BalasPadam
  61. Kerja kat syarikat swasta dan basic gaji RM1,800 layak memohon ke...?

    BalasPadam
  62. saya nak uat pinjaman dengan cimb tapi dah banyak kali try tapi x lps..tlg ambil perhatian ckit dgn kakitangan swasta...smue kakitangan swasta memang susah untuk dptkn loan..interest tinggi xpe,asalkn dpt loan tue..kakitgn kerajaan leh dpat walaupn blacklist..kalau cmnie lah nasib kakitgn swasta,kaya ahlong kat negara kite...tlg la,saya mengalami kesusahan sampai xdpt nk settle kn..plzz..........

    BalasPadam
  63. gaji rm1845 leh x apply.plz help we all

    BalasPadam
  64. Slmt ptg..sya nk tnya. Anggota tentera layak atau tidak dlm skim pnjaman d cimb.

    BalasPadam
  65. Macam mana nak apply

    BalasPadam
  66. Hye.en syah gaji bersih sy rm2200....da tolak kwsp n socso....brpe pnjman y sy layk dpat ye?sy xpnah buat mne2 pnjman lg...blh kew sy buat pinjaman?blh sy nk taw jadual pnjman n byaran blik?

    BalasPadam
  67. salam en syah, saya johari, boleh sent borang permohonan kat saya tak, ni email adress saya sunnahsunnahsunnah@gmail.com

    BalasPadam
  68. saya jawatan tetap, gaji kasar 2000.00 gaji bersih 1750.00 layak tak

    BalasPadam
  69. Sy bkrja di syarikat jualan sbgai dieler...bacis rm900 n +komisyen rm2k++.soalan sy,layak ke untuk sy buat pnjman peribadi ni...(mhrp jwpn)

    BalasPadam
  70. Jika anda mahukan tindak balas yang cepat bagi permintaan anda. Sila hubungi,sms atau email saya secara terus.

    BalasPadam
    Balasan
    1. En syah..sy pekerja oil&gas industries..kontrak..3 tahun dah join keja ni..gji..2.7k brsih..dpat ke aply loan.

      Padam
  71. boleh x seorang penerima pencen buat pnjaman...pencen bersih Rm1200 sbulan (setelah ditolak pnjaman di rhb bank)..ctos smua xda...
    dan bleh x klau wat asb loan..

    BalasPadam
  72. salam..sy berminat utk memohon..sy kerja swasta gaji kasar 4k lps tolak epf 3.56k..nak pohon 40k..apa docs yg perlu sy sediakan...
    chejasnic@gmail.com
    016 2440490
    che jasni

    BalasPadam
  73. salam kalau gaji pokok 1200 + elaun + ot total 2000 boleh ke buat loan. kalau boleh buat loan berapa total agaknya lepas..

    BalasPadam
  74. Salam en.syah..anggota tentera blh apply x loan ny

    BalasPadam
  75. Salam semua, informasi yang terkini. Untuk package pinjaman Pekerja Swasta atau Bekerja Sendiri telah dihentikan buat sementara waktu. Package akan dibuka semula sehingga diberitahu.
    Hanya package pinjaman untuk Kakitangan Kerajaan, Badan Berkanun dan GLC sahaja diteruskan.
    Harap maklum.

    BalasPadam
  76. Untuk Kakitangan Kerajaan, Badan Berkanun dan GLC sila hubungi atau sms saya untuk mengetahui kelayakan pinjaman anda. Untuk memudah dan mempercepatkan urusan sila sms saya Jumlah Gaji Kasar, Elaun2 tetap, Jenis2 potongan gaji, Jumlah potongan gaji dan Gaji Bersih. Maklumat mestilah sama seperti di dalam payslip yang terkini.

    BalasPadam
  77. assalamualaikum...kalau kita dah high comitment mcm mana...tq

    BalasPadam
  78. Saya plan nak busy loan....loan lama thn dpn hbs.....bole ke....anuar 0123462325

    BalasPadam
  79. assalam encik syah.
    saya masih ade loan dgn cimb express.habis dlm awal thn depan.
    bole ker saya memohon.
    tapi basic saya x sampai 2k.
    saya nk apply tak banyak pun.dlm 2.5 jek.
    saya takde tanggunan seperti rumah atau kereta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buat masa ini hanya loan kakitangan kerajaan sahaja. loan utk pekerja swasta tutup buat sementara waktu. harap maklum.

      Padam
  80. Assalamualaikum. .saya kerja swasta basic 1880 campur commission dalam 3000..nak apply bleh tak..tp high commitment. .tp bayaran cantik je kat bank..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buat masa ini hanya loan kakitangan kerajaan sahaja. loan utk pekerja swasta tutup buat sementara waktu. harap maklum.

      Padam
    2. SALAM en.zan, sy brniaga kedai dobi..boleh pohon x?

      Padam
  81. Saya dah email payslip tapi xda respon dari En. Syahrizan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pinjaman hanya dibuka kepada kakitangan kerajaan sahaja buat masa ini. Harap maklum.

      Padam
    2. Kerja dengan education department..sekolah rendah

      Padam
  82. Mohon pencerahan...en. kata after aqad, keesokan harinya wang akan dikreditkn dlm acct pmohon kn...tp mgapa sy dah aqad hari isnin sehingga rabu ni wang blum masuk pun...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh saya tahu package apa yang encik pohon. Selepas aqad duit akan masuk ke dalam akaun jika encik berurusan dengan pihak saya sahaja.

      Padam
  83. Balasan
    1. Sila berurusan dengan pihak saya untuk sebarang pertanyaan.

      Padam
  84. salm.. boleh saya tahu sebab2 apa pemohonan kita boleh ditolak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Antara sebab loan rejected kerana rekod kredit yang tidak sempurna (ccris), nama blacklisted, pendapatan kurang kukuh, komitmen keseluruhan hutang tinggi dan syarat tempoh masa bekerja di sesuatu organisasi.

      Padam
  85. Salam encik..kalau saya nak apply..mcm mana ye.?

    BalasPadam
  86. Saya nak tanya jika gaji basic rm2221+ elaun=rm3500, gaji bersih rm3115 slps tolak kwsp. Jika umur 30 tahun, layak tak wat pinjaman rm300k. Tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh saya tahu kerja apa dan sudah berapa lama berkhidmat?

      Padam
  87. Salam..blh sy dptkn email atau contact num sdara utk dptkn maklumat lbih lanjut..tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pinjaman khas utk kakitangan kerajaan sahaja. Sila hubungi saya di 017-209 5300

      Padam
  88. Salam encik syah..mcm sya ni ade kes special..umur belum genap 21..syarat lain dah cukup adakah boleh dibantu..sangat2 memerlukan..gaji bersih 1,300 dah tolak epf dgn komitmen(motor)*autodebit. Kalau boleh wassap / call num 011-28831305(hanif) -urgent- sngt2 perlukan .harap dapat membantu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bekerja sektor swasta dh keje 8 bulan.dah confirm. Company Telco.
      Celcom Sdn Bhd.

      Padam
    2. Seperti yang telah dimaklumkan. Pinjaman dibuka hanya kepada Kakitangan Kerajaan, Badan Berkanun dan GLC yang terpilih sahaja.

      Padam
  89. Salam mr Syahrizan
    Sy nak tanya. Kalau sy kerja swasta dah lebih 1 tahun gaji 1600+ elaun 600 boleh ke sy buat pinjaman? Dan berapa yg sy layak untuk pinjam?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pinjaman hanya khas utk kakitangan kerajaan, badan berkanun dan glc sahaja.

      Padam
  90. Salam,,sy tntera,,bleh ke sy nk.buat pnjaman untuk settle utang kperasi dgn pernama...sila email kt sy,mohdjamil937@gmail.com

    BalasPadam
  91. salam .. En.syah baru2 ni saya ada apply loan dgn CIMB .. sampai sekarang masih xdapat status .mcm mana ye ?

    BalasPadam
  92. salam saya nak tanya loan da approve tapi da seminggu x masuk2 g duit..kenapa ah??da col bank p dorang ckp tgu jak..da seminggu ney..huhuhuh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika encik berurusan dengan pihak saya pada peringkat awal pasti segala2nya akan berjalan dengan lancar. Sila rujuk kepada pihak yang menguruskan pinjaman encik.

      Padam
  93. Kalau ATM boley buat loan di sini ke

    BalasPadam
  94. Slam...utk pekerja swasta xde ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pinjaman hanya disediakan untuk Kakitangan Kerajaan sahaja. Harap maklum.

      Padam
  95. Untuk kakitangan kerajaan yang mempunyai masalah dari segi 'high komitmen , ccris @ ctos' sila rujuk link ini http://pinjamanperibadikerajaanterkini.blogspot.com/

    BalasPadam
    Balasan
    1. http://pinjamanperibadikerajaanterkini.blogspot.com/

      Padam
  96. Salam En Syahrizan, seminggu yg lalu saya ada apply cimb cash plus loan d CIMB Cawangan Kg Air, Kota Kinabalu tp smpai skrg sy belum dpt keputusan permohonan nie..saya dah call pegawai bank tu katanya dalam proses dan belum ada status keputusan. Kenapa proses lama sangat?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Minta maaf. Saya hanya menguruskan pinjaman untuk kakitangan kerajaan sahaja. Harap maklum.

      Padam
  97. Salam,

    Saya hanya hendak bertanya bolehkah membuat overlap loan yang sedia ada?

    sebelum ini pernah membuat cimb loan ini (PEMBIAYAAN PERIBADI SEKTOR AWAM-I (BAI INNAH)

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam, saya sudah email payslip sila buat kiraan.
      tq

      Padam
    2. Ok saya dah terima. Saya akan buat kiraan kelayakan dahulu kemudian saya akan hubungi puan balik.

      Padam
    3. Salam,

      Bagaimana? Boleh ke buat overlap. Kalau tidak boleh tidak mengapa.

      Terima kasih

      Padam
  98. Untuk Kakitangan Kerajaan yang mempunyai masalah dengan permohonan pinjaman peribadi disebabkan oleh Ctos, Ccris atau High Commitment. Sila rujuk di www.pinjamanperibadikerajaanterkini.blogspot.com

    BalasPadam
  99. Sy pekerja tnb..kerja hampir 3taon..layak memohon?

    BalasPadam
  100. Boleh tak buat pinjaman untuk settle pinjaman dari koperasi dan bank lain... maklum

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh. Untuk overlap loan lama hanya perlu sertakan sekali 'full settlement statement' pinjaman.

      Padam
  101. Assalammualaikum
    9-10-14
    sy ada buat pinjaman peribadi di johore bahru smapi skrg masih belum menerima loan tersebut pada 24 ari bln sy ada pergi ke bank berdekatan berkenaan PPI FORM (BORANG BERKALA) hari ni masok kali k3 sy mengisi borang yg sama... customer service 1300 pn sy dh call bnyak kali masih blum menerima borang tersebut.. petang tdi pergi ke bank dan dimaklumkan pkul 5 akan masuk sampai sekarang sy cek masih belum ada apa yg di janjikan.. sy dh buat laporan mengenai hal ini di cust service sampai sekarang masih belum menerima sebarang call dri pihak loan berkenaan masalah saya ini... saya harap pihak cik dapat usulkan masalah saya ini pada pihak yang berkenaan.. dan sy mmg amat kecewa dengan servis yg diberikan pada saya.. plz whatapp sy 017-7774593 berkenaan hal ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika encik berurusan dengan pihak saya sudah tentu masalah ini tidak berlaku. Saya nasihatkan encik pergi kemana2 cawangan yang berhampiran utk follow up kes encik ini.
      tq.

      Padam
  102. Salam....kalau swasta yg ada masalah ccris, boleh x..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Minta maaf. Pinjaman ini hanya khas untuk KAKITANGAN KERAJAAN sahaja.
      Tq.

      Padam
  103. Info : Pinjaman ini hanya khas untuk KAKITANGAN KERAJAAN sahaja.
    Harap maklum.

    BalasPadam
  104. saya seorang pensyarah.di salah sebuah kolej kementerian kesihatan....gaji 2869.2..tambah elaun..38++..sy ingin membuat loan kerna ingin langsaikan hutang kad kredit yg tertangguh ..boleh ker..kalu ada rekod ccris..boleh ke wat loan...

    BalasPadam
  105. Salam, nak tanya, saya pekerja swasta gaji 1500 ke atas, kalu nak buat pinajman dalam RM20K boleh ke?

    BalasPadam